divadlo

DPM: Nikdy Navždy

Starnúca herečka. Terapeutka. Mladá influencerka. Pegagóg. Osamelý muž. Nikto z nich nenachádza pokoj. Hľadajú skutočné spojenia, ale v skutočnosti nachádzajú len zrkadlenie samých seba v tých druhých a rozpúšťajú sa v digitálnych identitách a v nekonečnom množstve virtuálnych možností, pracujú až do vyčerpania, predovšetkým na sebe samých.
Táto akcia sa konala v minulosti

Zažívajú zvláštny pocit vyhorenia, straty celistvosti a konkrétnosti, ich osobnosti nemajú okraje, ich telá a duše sú doráňané a jazvy nie celkom zacelené. Izolovaní, narcistickí, opotrebovaní. Každý z nich si v sebe nesie skryté rany, ktoré sa môžu kedykoľvek znova otvoriť.

Príbehy a najmä detailne vykreslený a obnažený vnútorný svet hlavných hrdinov nestrácajú na svojej aktuálnosti. Osamelosť, túžba po intimite, hľadanie vlastnej identity či strach sú osobné problémy vlastné všetkým postavám. Snažia sa s nimi vyrovnať, ale zdá sa, že celkom márne. Nežijú, len prežívajú podľa vopred napísaného scenára, ktorý nedokážu zmeniť. Uviazli v prostredí, v ktorom nemôžu byť tými, kými naozaj sú. Nie je preto náhoda, že inscenácia, silne podporená hudobnou a pohybovou zložkou, aktivisticky odkazuje aj na nedávnu tragickú udalosť – vraždu v bare Tepláreň.

Inscenácia má živý hudobný doprovod.

„Texty Falka Richtera rozprávajú príbehy ľudí, ktorých život by sa dal prirovnať k stavu „nemŕtvych“ – sú to zjazvení mestskí bojovníci v móde prežitia, pripravení vykonať akýkoľvek čin, aby dokázali sami sebe, že sú ešte nažive.“

Nemecký dramatik a režisér napísal hru Never Forever v roku 2014 pre berlínske divadlo Schaubuehne. Postdramatické postupy, kde je na prvom mieste vždy téma inscenácie a nedramatická forma prehovorov postáv, sú v jeho textoch prítomné dlhodobo. Autor už dávno rezignoval na tradičné prerozprávanie lineárneho príbehu, budovanie postáv, či priamočiare vzťahy medzi dramatickými osobami. Prednosti Richterových textov však spočívajú nielen v progresívnosti formálneho spracovania, ale predovšetkým v jeho silnom občianskom postoji k etickým, spoločenským a politickým problémom sveta v dobe, v ktorej tvorí.

Preklad, úprava, réžia: Marián Amsler
Choreografia: Stanislava Vlčeková
Scéna a kostýmy: Laura Štorcelová
Lightdesign: Róbert Mačkay
Hudba: Kristína Smetanová
Foto a vizuál: Ľuboš Kotlár
Produkcia: Karolína Kováčová
Účinkujú: Edita Koprivčevic Borsová, Lenka Libjaková, Katarína Andrejcová, Šimon Ferstl, Jakub Jablonský

Trvanie predstavenia: 85 minút

Vstupné: 12€ základné vstupné / 8€ (študenti/tky, seniori/ky a ZŤP)

Predstavenie je súčasťou Festivalu Drama Queer 2023. Pozrite si kompletný program festivalu.

Odporúčame

festival

Dračie dni 2024

Bratislavský hrad / Smolenický zámok a okolie
odporúčame!
koncert

Mýšačka Fest Open Air 2024

6.9.2024 - 7.9.2024 / areál Campingu Sereď
odporúčame!
film

Všetci prezidentovi muži

Napínavý film o novinároch The Washington Post, ktorí postupne rozpletajú nitky politickej kauzy Watergate, v hlavných úlohách...Viac
Ut 21.5.2024 / Kino Lumière
odporúčame!
festival

Dolce Vitaj 2024

Dolce Vitaj je oslavou talianskej kultúry, umenia a životného štýlu. Je tu 17. ročník festivalu, ktorý opäť ponúkne...Viac
27.5.2024 - 13.6.2024 / Bratislava
odporúčame!