Ľubomír Purdeš sa narodil v Prešove (1965). V rokoch 1980 -1984 študoval na Strednej umelecko-priemyselnej škole v Kremnici odbor reštaurovania nástennej maľby a štukovej výzdoby. V rokoch 1984 - 1985 pracoval ako reštaurátor v Slovenskom národnom múzeu v Bratislave a ako knihovník v Galérii mesta Bratislavy. Od roku 1985 do roku 1987 študoval na Pedagogickej fakulte Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Prešove, odbor slovenský jazyk - výtvarná výchova.
Od roku 1987 do roku 1993 študoval na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave na Katedre sochárstva v ateliéri prof. Juraja Meliša. V roku 1992 absolvoval študijný pobyt na katedre sochárstva Koninklijke Academie voor Schone Kunsten / Kráľovskej akadémie krásnych umení v Gente (Belgicko). V tom istom roku sa uskutočnilo inšpiratívne stretnutie s pedagógom, sochárom a hudobníkom Paulom Van Gysegemom.
V roku 2013 začal doktorandské štúdium na VŠVU na Katedre socha, objekt, inštalácia u Doc. Jána Hoffstädtera. Venuje sa komornému a monumentálnemu sochárstvu, objektu, inštalácii, práci pre architektúru, kresbe a počítačovej animácii (krajinné koncepty). Realizácie podstatnej časti jeho tvorby sú v klasickej materiálovej báze – v kameni, bronze a predovšetkým v špecifickej forme veľkorozmernej drevenej skulptúry a objektu.
Purdešova sochárska tvorba reprezentuje výrazne ojedinelý umelecký koncept v súčasnom slovenskom sochárstve. Projekt Trojjedinosť, vytváraný na konci deväťdesiatych rokov, pokračuje v rozvinutom výtvarnom programe nazvanom Všejedinosť. Sú to sochárske objekty, ktoré sú realizované špecifickým a autorsky originálnym spôsobom postupného vyberania drevenej hmoty z prvotného dreveného bloku a ich premeny na jednotlivé segmenty, koncepčne súvisiace časti. Prezentuje umelcovu komplexnú snahu definovať vzájomne súvisiace širšie myšlienkové exaktné a duchovné hodnoty. Od roku 1996 do roku 2016 pedagogicky pôsobil na Katedre výtvarnej výchovy a umenia Inštitútu hudobného a výtvarného umenia Filozofickej fakulty Prešovskej univerzity v Prešove. Bol členom generačného sochárskeho vysokoškolského združenia Prievan. V rokoch 1991 - 1994 člen združenia C+S Art. Od roku 2001 člen združenia Katedrum. Pôsobí v Prešove a v Bratislave.
Výstavný projekt IDEA : Všejedinosť, sú dve rozsiahle sochárske práce Ľubomíra Purdeša, ktoré vytvoril v rámci doktorandského štúdia. V tomto prípade je rámec doslovný, pretože sa jedná o prvú a poslednú dizertačnú prácu (zo štyroch skulpturálnych inštalácií), ktoré dokázala absorbovať Galéria Medium.
Téma Všejedinosť, v podtitule Socha a jej sprievodná identická hmota, vyplynula z jeho voľnej sochárskej tvorby, ktorej sa cieľavedome venuje od roku 2006 a ktorú spracoval aj v teoretickej rovine u školiteľky, konzultantky Mgr. Ľubice Belohradskej. Purdešova výstava IDEA : Všejedinosť je prepojením dvoch cyklov, cyklu Idea, profesora Juraja Meliša a Purdešovho cyklu Všejedinosť, ktorú dokumentuje aj korešpondenčnou formou. Je pokračovaním dialógu ako autor uvádza: „Idea sa oblúkom vrátila aby prehĺbila a oživila našu duchovnú komunikáciu medzi prítomnosťou a večnosťou a dala nový rozmer Jeho posmrtnej maske.“
Výstižné uchopenie Purdešovho problému nám podáva jeho školiteľ Doc. Ján Hoffstädter, keď hovorí:
„Všejedinosť je téma, ku ktorej sa doktorand dopracoval systematickým uvažovaním a cieľavedomou tvorbou. Počas celého štúdia dôsledne sledoval svoju myšlienku a doviedol ju do štádia, ktoré hovorí o zrelom autorovi. Jeho umelecká časť dizertačnej práce vznikala v plnom súzvuku s výskumom vybraných autorov v teoretickej časti dizertačnej práce. Je to krásny príklad komplexnosti pri štúdiu a výskume, s jasným odrazom vo vlastnej tvorbe. Tá sa stáva čírejšou a presvedčivejšou v celom svojom výraze. Tak, ako autor sám píše: ,Všejedinosť je pre mňa spojením analýzy a syntézy, vedy a náboženstva, a v neposlednej miere formy a obsahu.‘ Som presvedčený, že jeho Cieľ doznáva jasné kontúry nástrojmi poznania, tvorivého procesu a radosti z nich.“