Hrajú Toshirô Mifune, Masayuki Mori, Kyôko Kagawa, Tatsuya Mihashi, Takashi Shimura, Kô Nishimura,Takeshi Katô
Typický úradníček, čo zastáva pozíciu výkonného tajomníka (Toširó Mifune) si berie dcéru svojho krívajúceho šéfa (Kjoko Kagawová). Na svadobnú hostinu sa hrnú zástupy škandálu chtivých novinárov, kým neďaleko sa ukrývajú policajti. Čašníci zrazu prinášajú tortu v tvare kancelárskej budovy s ružou v okne, z ktorého pred časom vyskočil muž – bola to samovražda alebo vražda? A to je len prvých dvadsať minút! Tak by to zrejme vyzeralo, keby bol Hamlet zažil Enron. Pohľad na to, ako škandály a úpadok neúprosne zasahujú aj najvyššie stupne spoločenského rebríčka.
„Kurosawa kritizuje spoločenské štruktúry v takom veľkofilme, akému sa nevyrovná ani Coppolov Krstný otec, hoci sa touto výnimočnou snímkou dokonca inšpiroval. Kurosawov film Krstného otca skutočne zatieňuje svojím trefným, hlbokým a originálnym prístupom. Táto dráma o odplate rozoberá firemný a spoločenský systém a hľadá paralely medzi podnikovou a rodinnou hierarchiou.“ Armond White, New York Press
Akira Kurosawa má na konte tridsať filmov, čím sa zapísal medzi najvýznamnejších tvorcov dvadsiateho storočia. Práve jeho Rašómon, ktorý získal benátskeho Zlatého leva v roku 1951, sa zaslúžil o to, že japonskej kinematografii začali venovať na Západe pozornosť. Kurosawa sa venoval najrozličnejším žánrom, od dobrodružných veľkofilmov (Sedem samurajov, Skrytá pevnosť), cez detektívne drámy (Túlavý pes), až po spoločenské kroniky (Dodesukaden). Skvelá mizanscéna, úzkostlivé zameranie na detail a zmysel pre pohyb urobili z Kurosawu idol mnohých významných režisérov, vrátane Scorseseho a Spielberga. V tomto roku uplynulo sto rokov od jeho narodenia.