Buenos Aires Experiment
Prehliadka argentínskeho experimentáneho filmu „Buenos Aires Experiment“ predstaví tvorbu argentínskych autorov, ktorých diela vznikajú výhradne na filmový materiál úzkeho formátu S8, 8 mm nebo 16 mm.
Prehliadka argentínskeho experimentáneho filmu „Buenos Aires Experiment“ predstaví tvorbu argentínskych autorov, ktorých diela vznikajú výhradne na filmový materiál úzkeho formátu S8, 8 mm nebo 16 mm.
1.deň – živé premietania s osobnu účasťou (16mm a 8mm projekcia) 2.deň – filmy Teddyho Williamsa (digitálna projekcia a Skype rozhovor s režisérom)
V súčasnosti, po tom čo bol film vyhlásený za mŕtvy, javí sa rozhodnutie tvoriť na filmový materiál ako neobyčajný úkaz. Často vzbudzuje podozrenie manierizmu alebo nezdravých pohnútok autorov. Prehliadka súčasného experimentáneho argentínskeho filmu však predstaví úplne suverénnu tvorbu argentínskych autorov, ktorých diela vznikajú výhradne na filmový materiál úzkeho formátu S8, 8 mm nebo 16 mm a v tejto podobe ich aj uvedieme. Premietať ich budú naživo tvorcovia z Argentíny, ktorí budú po projekcii k dispozícii na inšpiratívnu diskusiu.
10.12.2014 1.časť projekcie (17:00) Pablo Mazzolo:Fotooxidácia
Odelektrizovanie molekulárnej entity ako výsledok fotoexcitácie. V okamihu, keď svetlo zvyšuje stav oxidácie, volné radikály se zbavují elektrónov.
Bez názvu (Zelený popol)
Benjamin Ellenberger, 23 min
Corte (2013) S8, 6 min, zvuk
Mesto, ktoré je ako trosky histórie, rozpustená prítomnosť s minulosťou. Mesto, ktoré stráca svoju budúcnosť a identitu. Mesto, ktoré na seba nemá čas. Niekoľko úvah o plynutí času.
Motivácia v práci
pravidla: mazať obraz a zvuk každých 24 políčok (takže každú sekundu).Tento zásah zviditeľňuje fázový posun medzi obrazom a zvukom projekcie a odhaľuje tak filmový diskurz. Zaznievajú vytrhnuté slová a umožňujú nové čítanie ich obsahu.
Fragmenty nedele (2013)
Azucena Losana, 15 min
Pre dospelých
V Cordobe na trhu so starožitnosťami som narazila na niekoľko cievok 8 mm filmu. Keď som sa opýtala, čo je to za filmy, predavač znervóznel a povedal: “tie sú pro dospelých”. Tento termín zdanlivo spasí každého, kto sa ostýcha vysloviť slovo „porno“.
Zemetrasenie
Manipulovaná projekcia filmu Marka Robsona “Earthquake” (1974)
2.časť projekcie (19:00) Andres Denegri:Aula Manga (2014), 16mm, 10 min, 24 fps
Sergio Subero
Espectro (2010) Super 8, hudba: Alan Courtis, 9 min., 18 fps Espectro je výsledkom nepredvídateľného cvičenia, ktoré nemôže byť merané ani kontrolované predtým, ako sa uskutoční. Zakrytý objektív, snímánie políčka po políčku, umelé a slnečné svetlo zaznamenávané iba reflexným hledáčikom kamery. Obrazy sa stvorili vo vnútri. Možno sú vo vnútri viac, než dokážeme byť my sami.
Vnútorné body
Filmový denník, v ktorom je proces pohľadu vnútorným: videnie ako impresia (dojem aj odtlačok). Nutkanie cítiť svetlo nie len ako žiarenie alebo ako farbu, ale tiež ako teplo. Oči sú privreté okná.
Pablo Marin:Resistfilm (2014), Super 8/16mm, němý, 13 min. Super8 film jako superfilm. Vnútro-kamerové skúmanie filmovej prírody. Rustikálna pocta klasikom ranej avantgardy a divotvornej krajine 21. storočia.
Leandro Listorti:Fresno (2014) 16 mm, 3 min, němý, 18 fps V nórskej mytológii (Fraxinus) predstavuje svetový strom Yggdrasil. Nóri mali veľmi zvláštnu víziu sveta, jeho priestor vnímali ako nejedinečný a nespojitý. Vesmír bol podľa nich zložený z veľa rôznych svetov, ktoré bolo možné ničiť a tvoriť nové. V tomto chaose však vždy pretrvával práve Yggdrasil, ktorý poskytoval útočisko tým, ktorí boli spasení, aby založili nový svet. Fresno je záznamom jedného roku života svetového stromu.
11.12. 19:00profil: Eduardo Teddy Williams (66min)
Eduardo Williams študoval film najskôr na Universidad del Cine v rodnom Buenos Aires (Argentina) a neskôr vo Francúzsku na Le Fresnoy, Studio National des Arts. Vo svojom mladom veku si stihol vytvoriť fascinujúci a neopakovateľný rukopis v ktorom kamera žije svojím vlastným životom ako jeden z partie chalanov pohybujúcich sa v priestore ako pumy, či iné živočíchy vo svojom prirodzenom ekotope. V Cannes sa Teddy pomaly stáva stálicou (2012, Pude ver un puma – Cinefondación, 2013 – Que Je Tombe Tout Le Temps, Quinzaine)
Tôi quên rồi! (Zabudol som!, 2014, 29)
Po premietaní skype diskusia s režisérom!