Tento krát sú prezentovanými umelcami Zuzana Mináčová, fotografka, a Dionýz Troskó, sochár. Obaja sa prostredníctvom svojich umeleckých aktivít zapojili do diskusie o politickej slobode.
Na jednej strane máme Mináčovú, významnú osobnosť slovenskej fotografie od 60. rokov 20. storočia, ktorá vyniká ako inovátorka v oblasti výtvarnej fotografie s mnohými odkazmi na dobovú situáciu v krajine.
A na strane druhej Troskó, predstaviteľ súčasnej generácie slovenských sochárov, ktorý pokračuje v rozvíjaní umelecko-aktivistického naratívu.
Zastrešujúca téma výstavy reaguje na spletitosť súhry medzi osobnou a politickou slobodou, dômyselne zahalenou pod rúškom hry. Táto tematická percepcia sa prejavuje v rôznych podobách, či už prostredníctvom sôch zobrazujúcich bludné, zdanlivo nezmyselné preliezačky na ihrisku, alebo fotografií, ktoré poukazujú na strategické ťahy v šachových hrách diktátorov, či fotografií vajíčka, symbolizujúceho snahu o oslobodenie sa od obmedzení. Ústredná otázka, ktorú výstava kladie, navádza divákov, aby zvážili, či sa prezentované diela púšťajú do psychologickej hry s publikom, alebo ich priamo nabádajú, aby aktívne zapojili svoju myseľ a vyzvali ku hre samotný systém.