Kľúčovou programovou sekciou festivalu Febiofest je každoročne súťaž krátkych filmov V strede Európy, v ktorej sa predstavia snímky zo Slovenska a zo všetkých susedných krajín – Poľska, Česka, Maďarska, Ukrajiny a Rakúska. O najlepšom krátkom filme rozhodne medzinárodná odborná porota.
Diváci tak majú jedinečnú príležitosť vidieť zaujímavé krátke hrané, dokumentárne, animované a experimentálne filmy z nášho regiónu, ku ktorým by sa inak pravdepodobne nedostali. Súťaž tvorí už tradične 20 titulov; pri ich výbere sa viac ako rovnomerné zastúpenie zúčastnených krajín zohľadňovala kvalita jednotlivých snímok. Štyri bloky filmov sú pravidelne doplnené diskusiami s tvorcami po premietaní.
Keď sa päťnásťročný Miňo nechá vtiahnuť do katastrofálne nevydareného vlámania, musí prehodnotiť, komu môže v živote dôverovať, aby nestratil úplne všetko.
Režisér Ming-Wei Chiang nakrútil krátky dokument o fungovaní dispečerského centra tiesňového volania. Sledujeme životy dispečerov, ktorí každý deň zdvíhajú telefóny a zachraňujú ľudské životy, pričom musia dbať aj na vlastné psychické zdravie a stanoviť si zdravé hranice.
Afterlives, réžia: Michael Heindl, AT/TZ, 3 min., 2022
Experimentálna esej o posmrtnom živote plastového odpadu. Rakúsky režisér Michael Heindl vyzbieral plastový odpad z pobrežia Tanzánie aby ho následne využil na tvorbu nenápadných, no vizuálne pôsobivých inštalácií vo verejnom priestore vo Viedni.
Tri okna na juhozápad predstavujú intímny pohľad autorky filmu na jej detstvo a dospievanie v paneláku na predmestí Kyjeva. Mariia sa skrz rozhovory s priateľmi a rodinným príbuznými snaží poskladať mozaiku o mieste, ktoré pre ňu kedysi predstavovalo domov.
Kerstin si cez dark web nájme nájomného vraha menom Soeder, ktorý má zabiť jej manžela počas ich spoločného víkendu pri jazere. Kerstin však netuší, že nájomný vrah nie je profesionál, ale iba online podvodník s temnou fantáziou.