- Lidé, kteří se snaží zachránit svět – r. Akile Nazlikaya, ČR, 2012, 30 min.
Film reflektuje problém miznúcej biodiverzity a dôležitosti zachovania rôznorodosti. Traja aktivisti z Turecka sa snažia zabrániť úbytku veľkého množstva lokálnych odrôd semien, pričom to považujú za svoje životné poslanie.
- Kino Svet – r. Marek Janičík, SR, 2012, 28 min.
Film o jednom z posledných dedinských kín na Slovensku, ktorého históriu a dôležitosť spoznávame cez spomienky a reálne príbehy miestnych obyvateľov. Napriek tomu, že kino bolo neoddeliteľnou súčasťou obce viac ako pol storočia, dedinčania sa s ním musia rozlúčiť. Spúšťacím motorom je digitalizácia kín na Slovensku, do ktorej sa však Očová rozhodla nezapojiť.
- Píštalka / Gwizdek – r. Grzegorz Zariczny, Poľ., 2012, 16 min.
Príbeh mladého muža, ktorý chce byť futbalovým rozhodcom. No rozhodne to nebude mať ľahké. Začína v drsnej realite zápasov nižšej kategórie, ktoré je náročné zvládnuť, pričom jemu záleží aj na tom, aby ctil všetky pravidlá futbalovej hry. Hlavne sa musí naučiť celkom odpútať od prostredia a voči všetkým zostať celkom nestranný – voči hráčom, organizátorom i fanúšikom.
- Tělo mého těla – r. Viola Ježková, ČR, 2012, 22 min.
Tento experimentálny film má blízko k videoartu. Sprostredkúva istý mentálny priestor bezčasia, na ktorého krajoch sa nachádza materské telo. Obrazy a zvuky prvých mesiacov po narodení autorkiných detí tvoria originálnu, nepravdepodobnú filmovú reč. Priestor medzi materskou láskou a laktačnou psychózou prekrýva intimita a krehkosť v kontraste s tvrdosťou nemenného času zarámovaného bielou zimnou krajinou. Film hovorí o niečom absolútne základnom.
- Papierová krabička / Papierowe pudełko – r. Zbigniew Czapla, Poľ., 2011, 9 min.
V máji roku 2010 sa po rekordných dažďoch v oblasti Wilkova pretrhli hrádze rieky Visla. Katastrofálne povodne pripravili tisíce ľudí o strechu nad hlavou. Po čase sa v jednom z rodinných domov zasiahnutých ničivým živlom nájde malá krabička so starými fotografiami. Vzácne rodinné pamiatky voda, blato a plesne takmer celkom zničili. To, čo z nich zostalo, však bude vďaka filmu navždy zachované.