Biela na bielej
Po filme FREM na tému umelej inteligencie reaguje režisérka v najnovšej snímke osobnejšou formou a smerom k divákom vznáša zásadné otázky, ktoré v nej tento extrémny zážitok z nakrúcania vyvolal.
Po filme FREM na tému umelej inteligencie reaguje režisérka v najnovšej snímke osobnejšou formou a smerom k divákom vznáša zásadné otázky, ktoré v nej tento extrémny zážitok z nakrúcania vyvolal.
Biela na bielej formou videodenníka dokumentuje pobyt režisérky na antarktickej stanici, kde v roku 2017 nakrúcala snímku FREM (2019), ktorej hlavnou postavou je umelá neurónová sieť. Počas pobytu vedie autorka chatové konverzácie s umelou inteligenciou, ktoré sa dotýkajú povahy filmu, umenia a zmyslu života a odhaľujú spôsob myslenia oprostený od ľudskosti a emocionality.
Vo filme je zachytený súboj s vlastným telom a mysľou v extrémnych podmienkach. Biela na bielej je pokus o vyjadrenie zážitku dočasného pozorovateľa v nepoškvrnenej prírode — monumentálnej, krásnej a indiferentnej zároveň.
Biela na bielej, Česko, 2020, 74 min.
Réžia: Viera Čakányová
Fiebre Austral/Austral Fever
Thomas Woodroffe, Čile, 2019, 20 min., OV (španielčina) + AT
Amanda žije so svojím 16-ročným synom Danielom v horách na juhu Čile. Keď je Danielov priateľ Octavio zranený pri poľovačke, Amanda sa rozhodne oňho starať. Vytvorí sa medzi nimi puto, ktoré vedie k nečakaným objavom.