divadlo

DPM: Nikdy Navždy

Starnúca herečka. Terapeutka. Mladá influencerka. Pegagóg. Osamelý muž. Nikto z nich nenachádza pokoj. Hľadajú skutočné spojenia, ale v skutočnosti nachádzajú len zrkadlenie samých seba v tých druhých a rozpúšťajú sa v digitálnych identitách a v nekonečnom množstve virtuálnych možností, pracujú až do vyčerpania, predovšetkým na sebe samých.
Táto akcia sa konala v minulosti

Zažívajú zvláštny pocit vyhorenia, straty celistvosti a konkrétnosti, ich osobnosti nemajú okraje, ich telá a duše sú doráňané a jazvy nie celkom zacelené. Izolovaní, narcistickí, opotrebovaní. Každý z nich si v sebe nesie skryté rany, ktoré sa môžu kedykoľvek znova otvoriť.

Príbehy a najmä detailne vykreslený a obnažený vnútorný svet hlavných hrdinov nestrácajú na svojej aktuálnosti. Osamelosť, túžba po intimite, hľadanie vlastnej identity či strach sú osobné problémy vlastné všetkým postavám. Snažia sa s nimi vyrovnať, ale zdá sa, že celkom márne. Nežijú, len prežívajú podľa vopred napísaného scenára, ktorý nedokážu zmeniť. Uviazli v prostredí, v ktorom nemôžu byť tými, kými naozaj sú. Nie je preto náhoda, že inscenácia, silne podporená hudobnou a pohybovou zložkou, aktivisticky odkazuje aj na nedávnu tragickú udalosť – vraždu v bare Tepláreň.

Inscenácia má živý hudobný doprovod.

„Texty Falka Richtera rozprávajú príbehy ľudí, ktorých život by sa dal prirovnať k stavu „nemŕtvych“ – sú to zjazvení mestskí bojovníci v móde prežitia, pripravení vykonať akýkoľvek čin, aby dokázali sami sebe, že sú ešte nažive.“

Nemecký dramatik a režisér napísal hru Never Forever v roku 2014 pre berlínske divadlo Schaubuehne. Postdramatické postupy, kde je na prvom mieste vždy téma inscenácie a nedramatická forma prehovorov postáv, sú v jeho textoch prítomné dlhodobo. Autor už dávno rezignoval na tradičné prerozprávanie lineárneho príbehu, budovanie postáv, či priamočiare vzťahy medzi dramatickými osobami. Prednosti Richterových textov však spočívajú nielen v progresívnosti formálneho spracovania, ale predovšetkým v jeho silnom občianskom postoji k etickým, spoločenským a politickým problémom sveta v dobe, v ktorej tvorí.

Preklad, úprava, réžia: Marián Amsler
Choreografia: Stanislava Vlčeková
Scéna a kostýmy: Laura Štorcelová
Lightdesign: Róbert Mačkay
Hudba: Kristína Smetanová
Foto a vizuál: Ľuboš Kotlár
Produkcia: Karolína Kováčová
Účinkujú: Edita Koprivčevic Borsová, Lenka Libjaková, Katarína Andrejcová, Šimon Ferstl, Jakub Jablonský

Trvanie predstavenia: 85 minút

Vstupné: 12€ základné vstupné / 8€ (študenti/tky, seniori/ky a ZŤP)

Predstavenie je súčasťou Festivalu Drama Queer 2023. Pozrite si kompletný program festivalu.

Odporúčame

divadlo

Kým prídu Stouni...

31.5.2024 - 30.6.2024 / Slovenské národné divadlo - Činohra
odporúčame!
výstava

Umenie Fantastického Odhmotnenia

Trochu komplikovaný názov výstavy vychádza z jedného diela Júliusa Kollera. Neznamená to však, že výstava je venovaná ufológii či...Viac
28.3.2024 - 11.8.2024 / Slovenská národná galéria Bratislava
odporúčame!
festival

Symfónia umenia 2024

Štvrtý ročník medzinárodného multižánrového festivalu Symfónia umenia, ktorý spája rôzne žánre a prepája ich s inými formami...Viac
2.9.2024 - 8.9.2024 / Bratislava
odporúčame!
koncert

Nina Kohout: Little Butterfly

Speváčka, skladateľka a producentka Nina Kohout patrí k najvýraznejším zjavom na súčasnej domácej hudobnej scéne.Viac
Št 18.7.2024 / Námestie pri Eurovea
odporúčame!