Ich predchodcami, z ktorých časť je takisto možné na výstave vidieť, boli PC printové modifikované zväčšeniny otcových konceptov. Tie sú charakteristické svojou farebnosťou a kompozíciou, ktorá je oživená Rónaiovej vstupmi, vďaka čomu je dielam pridaný nový rozmer a rozohraná polemika s nimi.
Z tohto východiska sa autorka posunula ešte k intenzívnejším krokom – vstúpila priamymi maliarskymi zásahmi do piatich Filových originálnych malieb, čo je z hľadiska metódy, podľa kurátora výstavy Richarda Gregora, svetovým unikátom, ktorý je porovnateľný možno len s tvorbou feministickej autorky May Stevens, využívajúcej pri tvorbe veľkorozmerných obrazov popol svojho zosnulého manžela.
V dejinách slovenského umenia ide pravdepodobne o jednu z najintenzívnejších a najosobnejších sérií, najmä ak si uvedomíme, koľko námahy, odvahy a silného presvedčenia bolo potrebného pre odhodlanie sa k tomuto kroku. Okrem toho, že tieto dvoj-maľby predstavujú dialóg s formálnou, ako aj obsahovou rovinou diel Juliána Filu, otvárajú aj nové cesty k ich interpretácii.
Cyklus obsahujúci päť diel, ktorý momentálne autorka považuje za dokončený, nám dáva možnosť sledovať jej rozhovor s otcom, ktorý ešte zrejme bude mať zásadný význam v kontexte dejín slovenského umenia.