Názov projektu evokuje výraznú atrakciu pavilónu, interaktívny biograf Kinoautomat s Miroslavom Horníčkom, ale predovšetkým slúži ako metafora pre situáciu, v ktorej naša montrealská účasť vznikala. Po Expo 58 v Bruseli sa československé výstavníctvo etablovalo ako špeciálny odbor architektúry a úžitkového umenia, niektorí autori o ňom dokonca uvažovali ako o novom umeleckom médiu.
Expo 67 sa vo svojej dobe stalo v Československu akýmsi etalónom pre kvalitné prevedenie výstavníckych expozícií, bolo však aj symbolom rutinného prístupu vedúceho k oslabeniu. Rovnomennú odbornú publikáciu, ktorá je prvou monografiou čs. pavilónu na Expo 67, vydáva Galéria výtvarného umenia Cheb a Akadémia výtvarných umení v Prahe. Výstavu dopĺňa zvuková intervencia architekta výstavy a umelca Pavla Sterca. Výstava je putovná, do Satelitu prichádza po prezentáciách v Galérii výtvarného umenia v Chebe a Moravskej galérii v Brne.
Koncepcia: Daniela Kramerová a Terezie Nekvindová