Odhaduje sa, že denne vidíme v závislosti od životného štýlu 2 000 až 10 000 reklám. Väčšinu ani nevnímame, pretože sme si na reklamu natoľko zvykli, že ju považujeme za bežnú súčasť života.
Či chceme, alebo nie, reklama ovplyvňuje naše predstavy o svete, má obrovský dosah na jednotlivcov a celú spoločnosť. Formuje, čo je správne, ako má vyzerať šťastný život, čo k nemu potrebujeme a čo pre to máme spraviť. Ale aj koho máme voliť, komu máme finančne prispieť a ako tráviť voľný čas.
Zároveň je kľúčovým prvkom informačného priestoru, v ktorom žijeme. Vie vytvárať falošné predstavy ekologickej udržateľnosti, posilňovať dojem spoločenskej zodpovednosti, dostať k moci diktátora, ale aj otvárať citlivé spoločenské témy pre širšie skupiny ľudí.
Ako sa v celej tejto informačnej spleti vyznať? Ako nastaviť informačný ekosystém tak, aby boli negatívne dôsledky skreslenia reality čo najmenšie? A dá sa to vôbec dosiahnuť?
Diskutujú: F. Struhárik - Denník N, E. Rajčáková - Rada pre reklamu, R. Dvořák - zástupca vedúceho Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku
Moderuje: Lukáš Osvald
Vstup voľný