Cieľ:
Cieľom vzdelávania je rozšírenie manažérskych zručností o jeden z najsilnejších spôsobov vedenia ľudí – koučovanie. Koučovanie ako kľúčový nástroj podpory rozvoja pracovníkov dokáže odstrániť zábrany, ktoré stoja medzi koučovaným a jeho potenciálom, čím ho môže doviesť k vyšším výkonom, motivácii, spokojnosti, úspechu a pod.
Účastníci vzdelávania získajú základné vedomosti a vlastné skúsenosti s koučovaním, osvoja si základné princípy v koučingu a koučovacieho rozhovoru, ktoré mnohonásobne zefektívnia ich riadiacu činnosť. Každý účastník si spracuje vlastný akčný plán rozvoja na ďalšie obdobie.
Obsahová náplň:
- Manažér v úlohe kouča
- Čo je koučing a v čom sa líši od iných prístupov
- Aká je úloha kouča a koučovanie
- Základné princípy koučovania
- Rôzne tipy a modely koučingu
- Priebeh koučovacieho sedenia
- Aktívne počúvanie
- Ako sa vyhnúť manipulácií
- Poskytnutie spätnej väzby
- Úskalia, na ktoré by sa mal kouč pripraviť
- Techniky a nástroje koučovacieho rozhovoru