Minimalistická, no extrémne drsná štúdia Gianfranca Rosiho El Sicario, Room 164, ponúka divákovi jedinečnú príležitosť vypočuť si príbeh mexického nájomného vraha, ktorý ako jeden z mála ostal nažive. Tento zredukovaný portrét zločinca s dvadsaťročnou kariérou vo vraždách, únosoch a mučení, založený na článku Charlesa Bowdena z magazínu Harper’s, má formu dlhého monológu, ktorého smer určujú len slová samotného kajúcnika. Hoci jeho tvár sa na plátne neobjaví, „El Sicario“ je zjavne riadne drsný chlap: ako bývalý nájomný vrah v obávanom hniezde zločinu Ciudad Juárez, podáva verný obraz miestnej narkomafie, ktorá od obchodovania s drogami rýchlo prešla až k vraždám stoviek ľudí. Ešte otriasajúcejšie než príšerné podrobnosti, ilustrované vrahovými vlastnými kresbami pripomínajúcimi detské čmáranice, sú zistenia, do akej miery krajinu ovláda korupcia a krviprelievanie s tichým súhlasom mocných. Jordan Mintzer, Variety
Gianfrance Rosi sa narodil v Eritri, no žil v Ríme a Istanbule. Vyštudoval politológiu v Taliansku a filmové vedy na Newyorskej univerzite. Sprvu pôsobil ako asistent réžie a neskôr sám režíroval tri krátke filmy pre mesto New York. V Indii potom natočil film Boatman (1993), ktorý sa premietal na festivale Sundance a v Kalifornii zasa film Below Sea Level (2008), ovenčený Cenou za najlepší dokument v Benátkach.