Orlan / Sloboda stiahnutá z kože + Douglas Gordon a Philipp Parren / Zidane: portrét 21. storočia
Francúzsky inštitút vystavuje tri diela francúzskej umelkyne Orlan a poldruhahodinový film vizuálnych umelcov Douglasa Gordona a Philippa Parrena.
Francúzsky inštitút vystavuje tri diela francúzskej umelkyne Orlan a poldruhahodinový film vizuálnych umelcov Douglasa Gordona a Philippa Parrena.
Na štyroch veľkoformátových portrétoch zo série Maska z pekinskej opery, lemované vzory a samohybridizácie v rozšírenej realite (Mask of Beijing Opera, Facing Designs and Augmented Reality Self-Hybridizations) pracuje Orlan s ornamentom inšpirovaným divadelnou maskou Nō a odkazuje tak k tradičnému divadelnému štýlu pochádzajúcemu zo 14. storočia. Tvarovo a farebne výrazná maska sa maľuje priamo na tvár a umožňuje tak hercom meniť výraz počas divadelného predstavenia. Na portrétoch Orlan s ornamentom splýva a stiera tak hranicu medzi dvoma reprezentáciami samej seba – ako fotografického portrétu a divadelnej postavy.
Statické portréty zároveň možno oživiť pomocou technológie rozšírenej reality. Naskenujte si do smartfónu QR kód, stiahnite aplikáciu Augment, po spustení namierte kameru smartfónu na jeden z obrazov a nechajte sa prekvapiť. Prajeme vám príjemný zážitok.
Poldruhahodinový film vizuálnych umelcov Douglasa Gordona a Philippa Parrena „Zidane: portrét 21. storočia" vznikol počas bežného ligového zápasu, avšak má veľmi ďaleko od záznamu futbalovej hry. Dvadsaťtri špeciálnych kamier umiestnených po obvode hracej plochy počas celého filmu zblízka sleduje hru jediného hráča, Zinedina Zidana. Do detailov snímajú pohyby tela, prácu nôh, mimiku tváre, vypäté sústredenie, a divákovi tak sprítomňujú úplné ponorenie sa do herného diania.