Kurátor: Vladimír Beskid
Maliar kombinuje obrázky z rôznych zdrojov, aktuálnych internetových, náhodne „vygooglených“, ale aj zo starých časopisov či novín - prepojených do heterogénneho celku. Vznikajú tak remixované obrazové polia, ktoré nás odkazujú k reklamnej vizualite 50. a 60. rokov minulého storočia. Väčšinu svojich výjavov Michal Mráz situuje do niekoľkých scén v narušených, nepokojných či zbúraných interiéroch. Ide o rad nestabilných, chaotických architektúr ruín, kde kľúčovým slovom je všade prítomný neporiadok. Michal Mráz naoko prináša fiktívne rodinné šťastie amerického sna, rolu vysmiatej mamky- gazdinky, preplnené hodovacie stoly, vypichnuté americké ikonické produkty: Coca Cola, hranolky McDonalds, Warholove Campbellove konzervy a pod. (Deadness, 2016; Exhange, 2019). V poslednom období sa charakteristickým prvkom stáva rušivé a trvalé sneženie do relaxačných chvíľ rodinnej opekačky (BBQ, 2020), či dokonca závaly snehu s chlapíkom v ušanke pod majestátnymi palmami (Calamity, 2019). Táto roztrieštená scénografia metaforicky odkazuje na poruchové (ne)fungovanie sveta; na zrútenie sa celého systému, či reflexiu mnohých vojnových konfliktov dneška.
Nakoniec idylické rodinné scénky navodzujú pocit zneistenia a narušeného poriadku. Jednotlivé obrazy tak pripomínajú melancholické čiernobiele retro filmy noir, v ktorých jednotlivé scény akoby zamrzli v čase a nakoniec formátujú mrazivú atmosféru súčasných dní. Mrázove hybridné a kritické maľby sa vymedzujú ku konzumu a nadspotrebe s príznačným heslom „ IN GOOD WE TRUST“ (Dinner, 2020), prinášajú jasné varovné znaky našej kritickej situácie, keď ciferník neúprosne ukazuje „o päť minút dvanásť“ (Five Minutes to Twelve, 2020)...
Výstava v Galérii Čin Čin je spoiená s uvedením monografie M.Mráza.