vážna hudba

Symfonický orchester a Spevácky zbor Konzervatória v Bratislave

Skúsený skladateľ a ctený akademický funkcionár a pedagóg Max Bruch vedel bravúrne ťažiť z hudobného systému, ktorý bol už počas jeho života v ohrození. Jeho Husľové koncerty sú považované za modelové skladby aj pre jeho pokračovateľov.

Táto akcia sa konala v minulosti

Účinkujúci:

Symfonický orchester Konzervatória v Bratislave
Spevácky zbor Konzervatória v Bratislave
Juraj Jartim dirigent
Iveta Weis Viskupová zbormajsterka
Anabela Patkolo husle
Miloš Biháry klavír
Štefan Horváth tenor
Katarína Porubanová mezzosoprán

Program:

Max Bruch - Koncert pre husle a orchester č. 1g mol, op. 26 (2. a 3. časť)
Peter Iľjič Čajkovskij - Koncert pre klavír a orchester č. 1 b mol, op. 23 (1.časť)
Giuseppe Verdi - La Donna è Mobile ária Vojvodu z opery Rigoletto
George Bizet - L’amour est un oiseau rebelle…. Habanera, ária Carmen z I. dejstva opery Carmen

Ján Levoslav Bella:

Protector noster
Ave Maria
Veni Sancte Spiritus
Nedeľná omša č. 6 C dur

Skúsený skladateľ a ctený akademický funkcionár a pedagóg Max Bruch vedel bravúrne ťažiť z hudobného systému, ktorý bol už počas jeho života v ohrození. Jeho Husľové koncerty sú považované za modelové skladby aj pre jeho pokračovateľov.

Jedným z najväčších „hitov“ koncertantnej literatúry je určite 1. klavírny koncert Piotra Iľjiča Čajkovského – dielo, ktoré napriek nespornej popularite nemalo spočiatku ľahký osud. Vojvodovo pijanské La dona é mobile z Verdiho opery Rigoletto a dráždivá Habanéra z Bizetovej Carmen sú zasa trhákmi v oblasti opernej hudby.

Sakrálne dielo Jána Levoslava Bellu bolo pomerne dlho a nezmyselne zahalené tajomstvom nepoznaného. Je preto pozitívnou aktivitou, ak sa v poslednom čase dostáva na koncertné pódiá i do nahrávacích štúdií.