vážna hudba

Beethoven, Martinů, Mozart

Dlhé roky Ludwig van Beethoven zápasil s jediným operným titulom, s humanistickým Fideliom. Skladateľ nedokázal zaprieť, že je predovšetkým symfonikom, o čom svedčia štyri skvelé predohry, aké k Fideliovi prináležia.

Táto akcia sa konala v minulosti

Účinkujúci:

Slovenská filharmónia
Slovenský filharmonický zbor
Petr Altrichter - dirigent
Jozef Chabroň - zbormajster
Michaela Fukačová - violončelo
Martina Masaryková - soprán
Petra Noskaiová - alt
Jozef Gráf - tenor
Tomáš Šelc - bas

Program:

Ludwig van Beethoven
Bohuslav Martinů
Wolfgang Amadeus Mozart
Leonora III, predohra
Koncert pre violončelo a orchester č. 1, H.196
Omša C dur Korunovačná, KV 317

Dlhé roky Ludwig van Beethoven zápasil s jediným operným titulom, s humanistickým Fideliom. Skladateľ nedokázal zaprieť, že je predovšetkým symfonikom, o čom svedčia štyri skvelé predohry, aké k Fideliovi prináležia. Po roku 1930 sa pod vplyvom tvorby Georga Friedricha Händla a Arcangela Corelliho zvýšil záujem Bohuslava Martinů o tradičný typ koncertu v jeho rôznych mutáciách. Prvou lastovičkou je Violončelový koncert č. 1 z tohto istého roku (revízia 1955).

Po návrate Wolfganga Amadea Mozarta z turné v Paríži a Mannheimu mu jeho otec Leopold zariadil post organistu v Salzburskej katedrále. K tomuto obdobiu sa viaže aj vznik Korunovačnej omše C dur z roku 1779.