Zlatý vek kantáty / Musica Aeterna
Talianska baroková vokálna hudba a romantické prostredie Albrechtovej záhrady. To je neodolateľná ponuka festivalu Hortus Artis.
Talianska baroková vokálna hudba a romantické prostredie Albrechtovej záhrady. To je neodolateľná ponuka festivalu Hortus Artis.
Musica aeterna
Lenka Máčiková soprán, Peter Zajíček husle, Michal Klas husle, Michaela Čibová violončelo, Peter Guľas čembalo
Arcangelo Corelli (1653 – 1713)
Triová sonáty op. 1 č. 3 A dur
Triová sonáty op. 1 č. 11 d mol
Giuseppe Porsile (1680 – 1750)
Le sofferte amare pene, kantáta pre soprán, dvoje huslí a basso continuo
—–
Arcangelo Corelli
Triová sonáta op. 2 č. 4 e mol
Alessandro Scarlatti (1660 – 1725)
Correa nel seno amato, kantáta pre soprán, dvoje huslí a basso continuo
Talianska baroková vokálna hudba sa vyvíjala hedonisticky a virtuózne, lebo bola dieťaťom svojej doby. Chcela vyvolať tie isté emócie, prebudiť úžas ako básnici, maliari, stavitelia a architekti. Alessandro Scarlatti a Giuseppe Porsile reprezentujú charakteristický neapolský štýl kompozície komornej kantáty. Ich hudba sa javí zdanlivo prostá, odhliadnuc od technických nárokov na interpreta. Väčšina produkcie Giuseppe Porsileho pozostáva, podobne ako u Scarlattiho, zo sekulárnych dramatických diel, oratórií a množstva komorných kantát, ktoré sa najviac predvádzali vo Viedni.