Je príbehom stretávania sa muža a ženy, silnou erotickou témou zo starozákonnej knihy kráľa Šalamúna. Podľa niektorých Židia videli v ospevovanej ľudskej láske symbol vzájomnej lásky Jahveho a vyvoleného izraelského národa. Kresťanská tradícia v nej badala zobrazenú Božiu lásku k celému ľudstvu, ale najmä Kristovu lásku k Cirkvi.
Cappella Mariana prináša Pieseň piesní z pera významného talianskeho majstra 16. storočia popretkávanú hustým pradivom franko-flámskej polyfónie vrcholnej renesancie.
Kde: Záhrada Domu Albrechtovcov, Kapitulská 1
Cappella Mariana (CZ)
Filip Dámec kontratenor
Vojtěch Semerád tenor
umelecký vedúci
Tomáš Laitkep tenor
Ondřej Holub barytón
Jaromír Nosek bas
Program:
Giovanni Pierluigi da Palestrina (1525 – 1594)
Motettorum liber quartus ex Canticis canticorum (Roma 1584); ďalej CC1584
Osculetur me; Trahe me post te
Jean l’Héritier (1480 – po 1551)
Nigra sum sed formosa
Pulchrae sunt genae tuae (CC 1584)
Jachet de Mantua (1483 – 1559)
Audi dulcis amica mea
Sicut lilium inter spinas (CC 1584)
Nicolas Gombert (1495 – 1560)
Quam pulchra es
Surge, propera amica formosa mea (CC 1584)
Heinrich Isaac (1450 – 1517)
Tota pulchra es
Quam pulchra es (CC 1584) Veni, veni dilecte mi (CC 1584)
Jacobus Clemens non Papa (1510-15 – 1555/56)
Ego flos campi
Josquin Desprez (1450-55 – 1521)
In te Domine speravi per trovar pieta
Viac info o cykle komorných koncertov