Na Art Data Hackathon SNG pozýva web developerov, dizajnérov, UX špecialistov, tvorcov zvuku, filmov či hier, ale aj „nesúťažiace obecenstvo“ – fanúšikov umenia a technológií. Podujatie sa bude konať v priebehu 24 hodín, počas ktorých budú mať súťažiaci za úlohu vymyslieť a zhmotniť dobrý nápad.
Tímy budú vytvorené tak, aby sa schopnosti a zručnosti súťažiacich čo najlepšie dopĺňali. Nesúťažiaci účastníci zastúpia úlohu porotcov – za najlepší projekt budú hlasovať v 3 kategóriách: najlepšia prezentácia, najlepší prototyp, najoriginálnejší koncept. Ceny z dielne SNG a Nasjonalmuseet doplnia tlačené reprodukcie a ďalšie vecné ceny. Podujatie bude čiastočne vedené v anglickom jazyku.
Slovenská národná galéria a nórske múzeum Nasjonalmuseet poskytnú registrovaným súťažiacim dáta, výtvarné diela, mentorov a občerstvenie. Na záver sobotňajšieho večera bude pripravený hudobný program – na afterparty vystúpi viedenský producent Cid Rim.
Art Data Hackathon je druhým podujatím zo série hackathonov organizovaných SNG – prvý sa uskutočnil v roku 2014. Zúčastnilo sa na ňom viac ako 30 súťažiacich, ktorí vytvorili 8 tímov. Víťazom sa stal projekt „Geometric Toy – Fulla“ od Zdena Hlinku – online aplikácia, ktorá pretvára diela Ľudovíta Fullu do podoby geometrických abstrakcií: http://fulla.haluska.sk/
Bezplatná registrácia súťažiacich je možná do stredy 5. októbra do 12:00.
Ďalšie informácie a možnosť zaregistrovať sa nájdete na stránke http://hackathon.sng.sk
Program / piatok 7. 10. 2016 Začiatok: 17.00
- úvod a krátke „lightning talks“: Alexandra Kusá, Amalia Roxana Filip, lab.SNG, Nasjonalmueet
- vytvorenie tímov, brainstorming v tímoch, prezentácia konceptov
Program / sobota 8. 10. 2016 Začiatok: 10.00
- doobedňajšie workshopy
- 19:00 prezentácie prototpyov, hlasovanie poroty
- afterparty: Cid Rim Live (LuckyMe, Affine Records/AT)
Mentori
Alexandra Kusá – generálna riaditeľka SNG, kurátorka
Amalia Roxana Filip – vizuálna umelkyňa http://restlessnest.org/
MatejFandl–programátorhttp://www.mladypes.sk/
Nasjonalmuseet: Dag Hensteen, Magnus Bognerud, Gro Pedersen – práca s dátami z Nasjonalmuseet
lab.SNG - Igor Rjabinin, Philo van Kemenade – práca s dátami z Webu umenia