Shakespearovské vášne (hosťovanie)
Shakespearovské vášne” je inscenácia, v ktorej sa nielen Hamlet mení na kráľa Leara, ale aj Othello na Richarda III. V rámci predstavenia herci prenášajú publiku svoju energiu, vnútornú reflexiu a skrytý impulz.
Shakespearovské vášne” je inscenácia, v ktorej sa nielen Hamlet mení na kráľa Leara, ale aj Othello na Richarda III. V rámci predstavenia herci prenášajú publiku svoju energiu, vnútornú reflexiu a skrytý impulz.
“Shakespearovské vášne” je inscenácia, v ktorej sa nielen Hamlet mení na kráľa Leara, ale aj Othello na Richarda III. V rámci predstavenia herci prenášajú publiku svoju energiu, vnútornú reflexiu a skrytý impulz. Najzaujímavejšou vecou v inscenácii v esperante je to, že sa používajú rôzne scénické jazyky: od dramatického monológu až po breakdance plnom mládežníckej energie , od scénického pohybu až po polyfónny spev na slávnej ulici Arménska. Z jednoty zdanlivo nekompatibilných fragmentov sa vykonalo estetické predstavenie s hlbokým významom a schopnosťou citovo ovplyvniť publikum.
Inscenácia ”Shakespearovské vášne” začína slávnymi frázami z Hamleta (“byť či nebyť”, Ó, Hamlet, nehovorí viac …”, “Dánsko je väznica” a iné). Inscenácia je vytvorená formou metaforického vyjadrenia, ktorý rozpráva príbeh lásky a nenávisti, vernosti a zradenia, čestnosti a zákernosti. Emócie a pocity shakespearovských postáv v tejto nepriateľskej bitke sa zmenia na vášeň a stanú sa katastrofálnymi. Hľadanie ľudských hodnôt stojí pred neočakávanými výzvami. Shakespearizmus je zahalený nielen v oblasti politiky alebo lásky, ale aj v oblasti umenia. V niektorých okamihoch je ťažká scénografia vystúpenia zničená výstrednosťou a oslavou karnevalu. Potom prichádza hra svetla a tieňa, hlasov mladých hercov a tkanie fantazijných šnúrok ich pohybu pozdĺž predstavenia. Biedna Yorikova lebka, masky, ktoré otvárajú a zatvárajú tváre, rituálne tance pripravujú pôdu pre zúfalý monológ Richarda III. V záverečnej scéne je veľká replika “Aj keď mnou môžete pohoršovať, nemôžete sa hrať na mňa”, vyslovujú sa v rôznych rovinách, ktoré sú hlavným odkazom predstavenia. História sa nie vždy opakuje v podobe tragédie: tragédia, presnejšie tragédie sa opakujú vo forme divadelného sviatku. Tento filozofický aspekt podčiarkujú mladí študenti réžie a je stelesnený mladými hereckými študentmi.
Názov školy: Yerevan State Institute of Theatre and Cinematography
William Shakespeare: Shakespearovské vášne (Arménsko)
Réžia: N. Miqaelyan, M. Pivasyan, M. Karapetyan, N. Sargsyan
Účinkujú:
Anush Hakobyan, Hayk Grigoryan, Armen Balabanyan, Aram Eghoyan, Pap Ispiryan, Tatev Vardanyan, Diana Ananyan, Vahe Grigoryan, Romela Sargsyan, Sofya Apresyan
-----------
Rezervácia: rezervacie@istropolitanaproject.sk